Fordelene ved SmartEO er så store at spørsmålet ikke er om du bør bytte, men snarere hvordan du gjør det på best mulig vis. Her svarer vi på begge deler.
Det kan virke slitsomt å gå over til noe nytt når det gode, gamle systemet funker helt fint. Det er imidlertid liten grunn til å dvele når det gjelder SmartEO. Særlig hvis noe av det følgende gjelder deg eller kundene dine:
- Du jobber med optimalisering av strømforbruk.
- Du trenger flere målepunkter for å gjøre energioptimaliseringsjobben.
- Du henter ut korrigerte energidata fra eksisterende energimålere.
- Du investerer i mange av disse – energimålere, altså.
Med SmartEO får du flere rimelige målepunkter med kvalitetssikrede data i én og samme pakke. Dataene leveres i sanntid og med en oppløsning på opptil et millisekund – og til en fast, månedlig pris med alt inkludert.
SmartEO er bekymringsfri og sømløs energidata. Med andre ord: Du trenger aldri mer å tenke på drift og vedlikehold. Du trenger ikke investere i energimålere. Du trenger heller ikke bekymre deg for scoping, installasjon, elektrikere eller databehandling. Du trenger rett og slett ikke å forholde deg til kompleksiteten knyttet til energidata overhodet – du får dem bare levert.
Når måleren en dag slutter å virke, bytter vi den ut. Alt du legger merke til, er energidata av høy kvalitet.
Hvordan inkludere SmartEO i eget verdiforslag?
Med andre ord: Du trenger ikke tvile på om du bør bytte til SmartEO. Du får så mye mer sammenliknet med tradisjonelle metoder, og kvaliteten er på et helt nytt nivå.
Spørsmålet er snarere hvordan du gjør det. Hvordan skal du kommunisere SmartEO best mulig til dine egne kunder? Hvordan pakker du SmartEO godt inn i verdiforslaget ditt?
Det generelle rådet vårt er klart: Vurder hvordan SmartEO best fungerer med ditt eksisterende verdiforslag. Ta så et aktivt valg.
Her er noen konkrete forslag til hvordan du gjør det:
- Mange selskaper har fullt ut integrert SmartEO i sitt eget produkt, og det med gode resultater. I en slik modell er SmartEO til stede kun som en usynlig faktor. Dette fungerer utmerket – det er jo ikke produktnavnet som er viktig, men funksjonaliteten og hvordan den skaper verdi for kundene dine. Hvis du går for denne tilnærmingen, selger du produktet ditt med denne fordelen inkludert: målepunkter kundene dine kan stole på.
- Du kan også integrere SmartEO delvis i ditt eget produkt. Mange selskaper har lykkes godt ved å gjøre det på den måten. Det innebærer at du selger SmartEO som en egen tjeneste du leverer, og selger det som ditt eget produkt.
- En kombinasjon av disse til alternativene er også en god løsning: Du integrerer SmartEO sømløst i ditt eget produkt, samtidig med at du også tilbyr det som en spesifikk tjeneste du videreselger.
Du kan også kombinere alle de ovennevnte punktene og kjøre dem gradvis: starte med å bruke SmartEO som en skjult og fullstendig integrert innsatsfaktor, deretter gjøre SmartEO til en del av din egen meny, før du til slutt begynner å videreselge SmartEO. Dette har en av våre kunder gjort med gode resultater.
Det er med andre ord mange fornuftige måter å gjøre dette på. Det viktige er at du tar en grundig evaluering av selskapet ditt og verdiforslaget slik det står i dag. Deretter bestemmer du deg for hvordan du inkluderer SmartEO på en måte som matcher selskapsidentitet og kundebehov.
Vil du snakke mer om mulighetene SmartEO innebærer, eller hvordan du videreselger det på best mulig vis?